".. do Anioła Stróża"

Jaki jesteś Aniele mój? jak wyglądasz? Tego nie wiem.
Mówią, że jesteś jak śnieg biały, cichy i że skrzydła masz. 
 Śpiewają, że niekiedy w plecaku je chowasz i żeś zielony jednak jest. 
..że wiele radości i pogody w Tobie.

Malują Cię, zawsze obok ludzi, 
nad nimi pochylonego, prowadzącego drogą....
O łagodnej twarzy i zatroskanym wzroku.
Stojącego zawsze na straży. Na "anielskiej" warcie. 
24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu, w nieustannej gotowości.

Nie łatwo masz z nami ludźmi. Tyle kłopotów przystwarzamy, tyle trosk.
Nie jesteś zmęczony? Czy Ty kiedyś odpoczywasz?
Czy po prostu nie musisz? 


Wiem, niemądre pytania. Tyś bowiem istota doskonała.

Aniele Boże, Stróżu mój... Ty już zawsze obok stój. 
Ramie w ramie..., razem zawsze ze mną idź. Nie odstępuj mnie na krok.
Dniami i nocami cieniem moim bądź. Nie oddalaj się na krok. 
Od wszelakich złych przygód, chroń moje ciało i dusze moją
Skrzydłem wskazuj mi drogę .

Do snu ukołysz mnie. Zmęczoną pogłaszcz głowę.
Zostań tu, ze mną bądź. Skrzydłami swemi otul mnie.
Pokoju roztocz aurę, bym w spokojny i bezpieczny mogła zapaść sen. 

Mówią o Tobie jeszcze, że jesteś różowy - jak radość, zielony - jak nadzieja, niebieski - jak modlitwa i szary - jak smutki 
Mówią, że jesteś tęczowy...



1 komentarz: